Als je een S2000 gaat verlagen heb je waarschijnlijk as spacers nodig.

Een S2000 heeft vanuit de fabrieks een vaste rijhoogte, door het rijden over de weg vangen de schokbrekers de onregelmatigheden op van het wegdek. Hierdoor bewegen de homokineten in je achteras in een vast bewegingspatroon.

De kogels van je homokineten veroorzaken slijtageplekken in de “bucket” van je homokineet.

Als je je S2000 gaat verlagen, komt de achteras in de homokineet dieper te liggen. Hierdoor verplaatsen de kogels zich dieper de “bucket” in van je homokineet. Doordat er zich eerder een slijtagepatroon heeft gevormd, gaan de kogels over deze slijtage rand bewegen, dit veroorzaakt trillingen of vibraties en resulteert in een schommelende kont op de snelweg en hogere snelheden.

Door as spacers tussen je achterassen te plaatsen, verplaats je de kogels binnen de homokineet ver genoeg van de oude slijtage plek af en heb je geen last meer van vibraties.

9 van de 10 S2000’s hebben hier last van zowel prefacelift als facelift exemplaren. Je kunt ook nieuwe homokineten of assen plaatsen maar dit is vrij prijzig.

Er veranderd niets aan de geometrie van je uitlijning, dus je hoeft na het plaatsen van as spacers, je S2000 niet opnieuw uit te laten lijnen!

As spacers plaatsen is een makkelijk klusje, wat je goed zelf kunt doen. De bouten hebben sleutel maat 14. Als je de originele bouten verwijderd heb, geef je met een hamer een tik op de flenzen, dan springen ze vanzelf van elkaar. Zet de auto op de handrem, plaats 1 halve maan, en draai vervolgens het wiel 180 graden, zodat je de andere halve maan kunt monteren. Draai daarna alle nieuwe bouten pas vast, je hebt tijdens het plaatsen wat speling nodig.

Je kunt deze asspacers in onze webwinkel bestellen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *